رکورد قبلیرکورد بعدی

" بررسی توزیع فراوانی علل نارسایی حاد کلیه در مبتلایان به نارسایی حاد کلیه در افراد‭ ۰ -۱۸ ‬سال در بیمارستان الزهرا از سال‭ ۱۳۷۹ ‬تا‭۱۳۸۸ ‬ "


نام مرکز : دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
نوع مدرک : پایان نامه فارسی
زبان مدرک : فارسی
شماره رکورد : 101145
شماره مدرک : ‭ت۱۳۳۹۸‬
شماره راهنما : ‭WJ،۳۴۲،م۸۶۸ب،۱۳۹۱‬
سرشناسه : مهرآسا، پردیس
عنوان : بررسی توزیع فراوانی علل نارسایی حاد کلیه در مبتلایان به نارسایی حاد کلیه در افراد‭ ۰ -۱۸ ‬سال در بیمارستان الزهرا از سال‭ ۱۳۷۹ ‬تا‭۱۳۸۸ ‬ [پایان‌نامه]
نویسنده : /پردیس مهرآسا
استاد راهنما : ؛ آلاله قیصری
محل تحصیل : دانشکده پزشکی
سال تحصیل : ، ‭۱۳۹۱‬
مقطع تحصیلی : رشته پزشکی، دکترای حرفه‌ای
صفحه شمار : ‮ ‭۶۱‬ص.‬: جدول
يادداشت : این یک پایان نامه تحقیقاتی با شماره‭ ۳۸۹۲۲۸ ‬است
يادداشت : چاپی
چکيده : علت نارسایی حاد کلیه در کشورهای مختلف، متفاوت می باشد. علاوه بر این، علت نارسایی حاد کلیه در کودکان بستری در بیمارستان، مولتی فاکتوریال است. اهمیت تشخیص آن، تنها به دلیل میزان مرگ و میر کوتاه مدت آن نیست بلکه به دلیل احتمال تبدیل نارسایی حد کلیه به نارسایی مزمن کلیه می باشد. دراین مطالعه کودکان بستری در بیمارستان الزهرا با تشخیص نارسایی حاد کلیه طی سال‭ ۱۳۷۹ ‬تا‭ ۱۳۸۸ ‬را مورد بررسی قرار دادیم. این مطالعه به صورت توصیفی- گذشته نگر، بر روی تمامی کودکان‭ ۱۸ ‬سال و سنین پایین تر ازآن در زمان ترخیص از بیمارستان یادر برگه گزارش فوت، تشخیص نارسایی حد کلیه برای آنان گذاشته شده بود و در خلال سالهای‭ ۱۳۷۹ ‬الی‭ ۱۳۸۸ ‬در بیمارستن الزهرا(ایران- اصفهان) بستری شده بودند، صورت گرفت. برای کلیه بیماران، اطلاعات مربوط به جنس، سن، وزن، وضعیت سلامت قبل از بیماری مورد بررسی، علتی که منجر به نارسایی حاد کلیه شده است، یافته های آزمایشگاهی ،نوار قلب،سونوگرافی و پیامد کوتاه مدت بیماران بررسی گردید. نسبت پسران به دختران،‭ ۱/۵۷ ‬بود. میانگین سن‭ ۵/۲۸ ‬مثبت و منفی‭ ۰/۴۷ ‬سال با میانه،‭ ۱/۸‬سال بود. میزان مرگ ومیر،‭ ۲۲/۲ ‬درصد‭ ۴۰)‬نفر)بود. این میزان، باسن بیماران، مرتبط نبود‭ ۶۲ .(P= 0.74)‬نفر(‭ ۳۴/۴ ‬درصد) تحت درمان جایگزین کلیه قرار گرفته اند. میانگین ‭GFR‬ اولیه و نهایی به ترتیب،‭ ۱۸/۳۳‬مثبت ومنفی‭ ۱/۱۲ ‬و‭ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟۵۲ ‬بود. سلول رنال اپیتلیال و کست رنال، شایعترین یافته ها در سدیمان ادراری می باشند که در‭ ۷۰ ‬دصد بیماران مورد مطالعه مشاهده شده است. شایعترین یافته سونوگرافی افزایش اکوژنیسته کلیه ‭ ۴۸)‬درصد) بود. با استفاده از رگرسیون بیماری منجر به نارسایی حاد کلیه ، تنها عامل موثر در مرگ بیماران بود‭.(p= 0.0001)‬ میزان مرگ و میر در نارسایی حاد کلیه ، همچنان بالا می باشد. علاوه بر این پیامد نامطلوب که به صورت میزان فیلتراسسیون گلومرولی پایین تعریف شده است در میان بیماران با نمره بالای ‭RIFLE‬ و میزان فیلتراسیون گلومرولی اولیه پایین شایعتر می باشد.
توصیفگر : ۱. نارسایی حاد کلیه.- کلیدواژه‌ها: نارسایی حاد کلیه- علت شناسی
: کودک
: Kidney Failure, Acute- etiology
: Child
شناسه افزوده : قیصری، آلاله، استاد راهنما
شناسه افزوده : دانشکده پزشکی
کپی لینک

پیشنهاد خرید
پیوستها
عنوان :
نام فایل :
نوع عام محتوا :
نوع ماده :
فرمت :
سایز :
عرض :
طول :
موجودی
کتابخانه مؤیدالاطباء
نمایش کامل جزئیات | عدم نمایش جزئیات
جزئیاتمحل نگهداریشماره ثبتشناسه بازیابیجلدوضعيتتاريخ برگشت
2 - کتابخانه مؤیدالاطباء۷۶۶۰موجود‭‬
نظرسنجی